PDC 2008, WPF, .NET 3.5 SP1 i .NET 4.0, dzień 2

WFP w .NET 3.5 SP1 zawiera kilka istotnych nowych elementów. Najważniejszy - to znaczne przyspieszenie wyświetlania (dzięki optymalizacji na poziomie potoku). Będzie to wersja .NET wbudowana w Windows 7. WPF może już wykorzystywać mechanizmy shaderów (dostępnych chyba w każdej nowoczesnej karcie graficznej). Dzięki temu można część obliczeń związanych z UI przekazać GPU (np. wyliczenie efektów bitmapowych).

Obecnie można też ściągnąć WPF Toolkit zawierający nastepujące kontrolki: DataGrid, DataPicker, Calendar, Ribbon i Visual State Manager (podobny jaki dostępny jest w Silverlight 2).

Dostępna będzie także (w tym tygodniu) kontrolka WPF Ribbon. Warto też poszukać photoSuru - przykładowej aplikacji pokazującej jak skorzystać z Multi-touch screen i możliwości WPF.

W wersji 4 WPF będzie miało wbudowaną obsługę Multi-touch, kontrolkę (i cały mechanizm) Deep Zoom, a także wbudowany VSM. Warto dodać, że UI w VS 2010 będzie zbudowane w oparciu o WPF (na razie - w wersji CTP WPF można zobaczyć tylko w niektórych elementach - np. edytorze tekstowym). Na PDC pokazane zostały możliwości jakie daje dołączenie (za pośrednictwem MEF) własnego "dodatku" zmieniającego sposób wizualizacji komentarzy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200